Dijous 01 de maig de 2025
|
04:07 H
El pilot Frank Porté. (Foto: E. M.)
El sots-director general de Banca País d'Andbank, Josep Maria Cabanes i el secretari general de l'ACA Club, Antoni Sasplugas. (Foto: E. M.)
Un moment de la roda de premsa de presentació de la temporada 2025 de Frank Porté. (Foto: E. M.)

La Porsche Supercup i la Benelux Cup: els dos grans reptes de Porté en el seu salt a la categoria GT

Escaldes-Engordany.- La jove promesa del motor andorrà, Frank Porté, ha presentat, aquest dimarts a la seu central d'Andbank, un dels seus màxims patrocinadors, la temporada 2025 on farà el salt a la categoria GT i participarà en dues de les competicions més importants de la disciplina: la Porsche Mobile 1 Supercup, el campionat de suport de la Fórmula 1 i la sèrie monomarca més prestigiosa de la marca de vehicles, i la Porsche Benelux Cup, on participen tots els 'rookies' de GT. Dues copes que Porté sap que "seran molt dures", però on l'objectiu és poder aprendre el màxim possible. "Els meus rivals han competit en karts des de petits, a diferència de mi, que vaig començar fa dos o tres anys en virtual i monoplaces" ha explicat, afegint que veu amb bons ulls poder guanyar la categoria 'rookie' de la Benelux Cup. Una temporada que s'iniciarà el cap de setmana del 10 i 11 de maig, on el tricolor vol demostrar que els corredors amb poca experiència i de països petits també poden formar part de l'elit mundial.

"La línia dels monoplaces és molt complicada seguir-la, econòmicament i pel que fa a les oportunitats, perquè està molt massificat" ha reconegut el pilot. És per aquest motiu que, enguany, han decidit fer el salt a la categoria GT després de mantenir converses amb la família i l'equip, on han vist que era la millor opció per continuar amb els objectius professionals, els quals s'emmarquen en poder ser pilot professional. Ara, competeix en una disciplina diferent a la que ell mateix està acostumat, inclús pel que fa al cotxe. "M'he hagut d'adaptar perquè pesa més del doble i té el doble de cavalls. És totalment diferent i és un treball d'inèrcies, ja que és menys rígid" ha assenyalat. Amb tot, Porté ha destacat que, després d'unes curses d'entrenament i familiarització, ja es veu còmode amb el cotxe Porsche GT 3.

Demanat per si continuarà corrent en virtual, Porté ha estat realista mencionant que la competició de GT no li permet compaginar ambdues disciplines. Així doncs, ha expressat que és un mètode d'entrenament que l'ajuda molt per a les curses físiques i no ho vol deixar.

El corredor de 18 anys és un dels exemples de com l'esforç i la constància poden arribar a donar grans resultats, inclús no havent practicat un esport des de petit. De fet, així ho ha confirmat el secretari general de l'ACA Club, Antoni Sasplugas, que ha recordat que Porté està inclòs dins del programa 'Joves promeses' de l'ACA. "No dubte del seu talent. Que sigui tan jove i tingui tanta capacitat de treball i d'assolir els objectius esportius diu molt" ha expressat durant l'acte. L'objectiu és poder estar en les primeres posicions, però serà molt difícil. No obstant això, tant el pilot tricolor com el seu equip estan convençuts que el treball fet és molt bo i serà un revulsiu per poder fer un bon paper a les cites internacionals.

Porté, tot i que començarà els entrenaments de la Supercup aquest dimecres a Barcelona, iniciarà el seu calendari de competicions el pròxim 8 de maig amb la prova Fia Wec Spa Francorchamps a Bèlgica (Benelux Cup), mentre que les dues primeres competicions de la Supercup seran a Imola (Itàlia), del 16 al 18 de maig, i a Montecarlo, del 22 al 25 de maig, dos dels escenaris més recurrents en l'F1. Al juny, tornarà a disputar primer la Benelux Cup als Països Baixos (del 6 al 8 de juny) i el Gran Premi d'Àustria de la Supercup (del 27 al 29 de juny), mentre que al juliol només correra la carrera hongaresa de Benelux, programada pel primer cap de setmana. El pilot es quedarà fins als primers dies d'agost a Hongria per competir el Gran Premi de Budapest (1 al 3 d'agost) i després tornarà als circuits neerlandesos per disputar, del 8 al 10 d'agost, 7a i 8a cursa de la copa de 'rookies', i el Gran Premi dels Països Baixos, del 29 al 31 d'agost. La temporada es tancarà al setembre amb una doble cita de la Benelux Cup, primer a circuit Zolder de Bèlgica (del 12 al 14 de setembre) i, més tard, al trofeu de les dunes de Zanvoort, un cop més, als Països Baixos (del 26 al 28 de setembre).