Dilluns 09 de juny de 2025
|
06:00 H
Un moment de la competició. (Foto: )

Els motors han tornat a fer tremolar els Pirineus. La Pujada Arinsal 2025 ha reunit els ingredients d’una cursa memorable: 103 pilots amb prés la sortida, tres campionats simultanis, vehicles de vertigen i una organització acurada i eficient, que ha funcionat amb la precisió d’un rellotge suís. Un esdeveniment que torna confirmar Andorra al mapa internacional de les pujades de muntanya.

Impulsada per la Comissió Esportiva de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA CLUB), la prova ha estat un exemple de rigor, coordinació i qualitat en tots els àmbits. L’entesa amb les federacions, la seguretat ben resolta, la fluïdesa logística i el treball compromès del personal tècnic —incloent comissaris, oficials, serveis sanitaris i grues— han contribuït a una jornada esportiva ben estructurada i valorada molt positivament per pilots, equips i espectadors.

Tot plegat, una edició que consolida Arinsal com a cita imprescindible dins el calendari de la muntanya. 

El retorn del Campionat d’Andorra: més de 20 anys després, un inici a tot gas

Després de més de dues dècades de silenci, el Campionat d’Andorra d’Automobilisme de Muntanya (CAAM) ha tornat amb força. 38 pilots andorrans han pres la sortida a Arinsal amb un objectiu clar: deixar empremta.

Entre ells, Raül Ferré, amb el seu Silver Car CS, ha deixat clar perquè és considerat un dels talents més afinats del panorama pirinenc. Amb traçades precises i ritme implacable, ha signat una actuació digna de les millors curses europees.

El veterà Joan Vinyes, pilotant l’Osella PA9, ha combinat experiència i elegància a cada revolució. També han brillat Ramon Plaus (Speed Car GTR), Antonio Vázquez (Norma M20 FC), Joan Gil (Silver Car S3), Filipe Brandão (Silver Car S2 EVO) o Joel Font, que ha fet gaudir els espectadors amb el seu Porsche 911 SC.

El Campionat d’Andorra també compleix amb el seu propòsit de donar ales al talent jove del país, amb noms com Lucas Piccino (BMW 325), Jaume Jou (Seat León Cupra) i Miquel Guiral (Rover ZR), que ja comencen a escriure les primeres pàgines de la seva trajectòria esportiva als revolts d’Arinsal.

El parc tancat, autèntic museu viu de la velocitat, ha exhibit una varietat de màquines digna de qualsevol paddock internacional: CM ultralleugers, turismes d’alt nivell com els BMW 325i, Golf GTI o Seat León Cupra, i històrics com l’Opel Ascona 2.0 SR de Jordi Capdevila, tot un homenatge als orígens del CAAM.