Sabiñánigo.– Adrià Regada ha signat una actuació extraordinària en el Campionat d’Espanya de carretera sub-23, prova que també decidia el Campionat d’Andorra de la categoria. El corredor de la Federació Andorrana de Ciclisme (FAC) ha lluitat fins als últims metres per la victòria absoluta, demostrant un gran nivell competitiu i confirmant la seva progressió.
Regada ha creuat la línia d’arribada en segona posició de la classificació general, a només 19 segons del vencedor, Sanromá (Castella-la Manxa), que s’ha imposat amb un temps de 3.56.14. El ciclista andorrà s’ha proclamat, així, campió d’Andorra sub-23 després d’una cursa que passarà a la història del ciclisme del país.
A falta d’una volta per al final, un grup de 16 corredors es disputava la victòria. A 20 quilòmetres de meta, Adrià Regada i Marc Riberola, companys d’equip al Caja Rural Alea però representant Andorra i Catalunya, respectivament, han protagonitzat una escapada que ha arribat a disposar de fins a 30 segons d’avantatge sobre els perseguidors.
L’entesa entre tots dos ha estat excel·lent i han mantingut viva l’opció de disputar-se la victòria fins als últims cinc quilòmetres, quan han estat neutralitzats. Tot i això, Regada no ha deixat de lluitar en cap moment i ha acabat signant una actuació memorable, que el consolida com una de les grans promeses del ciclisme andorrà.
Orgull per al ciclisme andorrà
Durant tota la cursa, Adrià Regada ha mostrat iniciativa, valentia i una gran fortalesa física, assumint bona part del treball de l’escapada en els moments decisius. La seva presència destacada a la retransmissió d’Eurosport ha donat visibilitat tant al corredor com al ciclisme andorrà, posant en valor la feina que la Federació Andorrana de Ciclisme està desenvolupant durant els darrers anys.
Aquest resultat arriba després d’una temporada molt destacada per al corredor andorrà, que recentment es va adjudicar la classificació de la muntanya de la Volta a Navarra i va oferir una excel·lent imatge a la MoraBanc Clàssica, competint davant de corredors professionals.
"He estat a prop. No ha estat per falta de ganes; m’he buidat completament. Somiava amb aquest moment i m’he quedat a les portes. Estic en progressió i espero que això no s’aturi" ha comentat Regada.
"El primer que cal fer és felicitar l’Adrià per la cursa extraordinària que ha fet. Ens ha fet vibrar a tots i crec que avui tota Andorra està emocionada pel seu resultat. És un dia històric per al ciclisme andorrà. Tot el mèrit és seu i també del nostre director tècnic, Víctor de la Parte, perquè junts han fet un treball excel·lent. L’aposta que la Federació va fer en el seu moment està donant els seus fruits. Estic molt emocionada" ha destacat la presidenta de la Federació Andorrana de Ciclisme, Carolina Poussier.
Gerard Mora també entra al Top-20
La representació andorrana no s’ha limitat al gran resultat de Regada. Gerard Mora també ha completat una actuació molt meritòria, finalitzant en 18a posició després d’imposar-se a l’esprint del grup perseguidor. El corredor andorrà ha aturat el cronòmetre en 4.03.59, certificant així la presència de dos ciclistes andorrans entre els vint primers classificats del Campionat d’Espanya sub-23.
Un resultat col·lectiu que confirma el gran moment del ciclisme andorrà i la bona feina que s’està desenvolupant des de la Federació Andorrana de Ciclisme.